Lediga tjänster hos Lifton

TRANSPORT/SUPPORT
Vi på Lifton söker nu, en till största delen, administrativ tjänst för transportbokning och användarsupport på liftar!
Lifton utvecklas hela tiden med nya tjänster och produkter. När nu våran tjänst som innefattar ett brett område, från transport/logistik till support på liftar blir ledig från och med i höst så söker vi nu en ny person som passar in i vårat gäng. Här är ingen dag den andra lik!
Transport och Support
Som transportledare hos oss sitter du som spindeln i nätet och ser till att våra kunder får leverans av sina maskiner i tid. Du ansvarar dessutom för att ta hem maskiner som vi köpt eller bytt in från kunder och leverantörer runt om i Europa. Inte sällan innefattar det kontakter med tullverket, internationella mellanhänder och distributörer. Import och export inom EU förekommer frekvent. Här är man även ansvarig för att göra en första leverans kontroll av maskinerna. Som ansvarig för supporten kommer du att ta emot telefonsamtal och mail från våra kunder. Här gäller det att kunna hjälpa användarna med enklare handledning och tips på deras problem och funderingar. Ofta sker supporten i samtal med våra tekniker som genom sin gedigna erfarenhet har stött på de flesta felen genom åren. Inte sällan måste kontakt tas med någon utav våra utvalda service partners i Sverige eller norden för att kunden ska få sin lift servad eller reparerad. Du skapar vid dom tillfällena ett serviceärende i vårat system och har löpande uppföljningar med kunden och service-partnern tills dess att jobbet avslutas. Din uppgift är även att, i vårat CRM system (Lime CRM), se till att samtliga uppgifter beträffande affären eller serviceärendet är ifyllda och korrekta, samt att slutligen fakturera liften till slutkunden. Du är även behjälplig med lastning och lossning av gods och liftar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ordning och reda på saker och ting. Du gillar och klarar av att ha många ”bollar i luften” samtidigt, då tjänsten innefattar väldigt varierande arbetsuppgifter. Vi ser att du är nyfiken och gillar att ta tag i saker och få dom slutförda. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett måste då en del kontakter sker med internationella företag. B-körkort är ett krav. Har du jobbat inom transportsektorn tidigare eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Likaså om du har tidigare erfarenhet av arbete med liftar.
Personliga egenskaper
Som person är du aktiv och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är ansvarsfull, driven, noggrann samt en riktig lagspelare. Hos oss hjälps vi alla åt med de arbetsuppgifter som finns på företaget och vi har högt i tak. Beskriver du dig även som flexibel och har en hög servicenivå så kan du vara den vi söker. Du ska kunna uttrycka dig väl och vara socialt kompetent då du kommer att ha mycket kontakt med folk över telefon. Då det är en ganska komplex tjänst med många olika arbetsområden så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper så att du ska komma att passa in och trivas hos oss i längden!
Vad kan vi på Lifton erbjuda?
En trevlig arbetsmiljö där vi försöker utveckla arbetsplatsen till något bättre varje dag.
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal
- Interna och externa utbildningar vid behov
- Frukost på jobbet
- Lön enligt överenskommelse
Ansökan
Frågor och ansökan handhas av Rickard Lindberg.
E-post: rickard@lifton.se
Telefon: 010-2637021
Välkommen med din ansökan!
